19 september 2018

Onsdagskväll

Allmänt

Avrundar en onsdagskväll med glass och the 🙏🏼 
(null)
Var med Leah på hennes ridträning förut och nöjd tjej som fick rida och galoppera på Honey. 💙  (null)
Imorgon ska Wille till Bvc för ett års kontroll och få spruta. Plus att jag jobbar eftermiddag imorgon och min mamma har Wille då ❤️ (null)
Jag trodde verkligen inte jag skulle vilja vara hemma mer än 8-9 månader innan Wille föddes, nu efter ett år hemma kan jag vara hemma ett år till och tanken på förskola gör att jag får ont i magen. Jag anser att han är alldeles för liten för stt börja på förskola redan vid ett års ålder. 
Kommer göra allt jag kan för att han ska få vara hemma tills han blir två år 💙  (null)

Malin

Moa var så redo när hon var 1,5 år att börja fsk. Jag jobbade halvtid från att hon va 8 mån så vi kunde dela så hon va hemma med oss sommaren efter hon blev ett år också (född feb -14 började fsk aug -15).
Theo va jag mer orolig för. Han va ju så liten.(född juni -16 började fsk aug -17) Men vad han växte på så många sätt av fsk! Han fick så mycket med sig av fsk.
På nåt sätt får de det som fattas rent socialt och pedagogiskt som man kan ha svårt att ge hemifrån. Det får de på fsk. Barnen mår oftast bra av att få börja fsk. De får träna på att respektera andra, vänta på sin tur, sociala lekar osv osv.
Det kommer nog gå jättebra ska du se. Men jag förstår att allt verkligen inte är som man tänkt sig från början. Vara hemma mer än 8 mån känns så långt bort. Men ens värld vänds upponer. Det är svårt för någon utan barn att föreställa sig... Ens barn märker orob man känner så man måste bortse sin egen ”egoism” och se till att det kan vara bra för barnet att börja fsk. Världen bästa o få va hemma med sitt barn. Men vardagen är bra den oxå.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress