27 februari 2018

Min mamma

Känslan

Idag fyller världens bästa mamma år. Finns ingen starkare person än henne och hon är min stora förebild i livet. 
Låter säkert klyschigt men 100 % sant. Kan jag ge William en sån uppväxt och uppfostran jag fått av mina föräldrar så kommer han växa upp till en fin kille en dag 🧡 
Där man får lära sig att tro på sig själv och lära sig av sina misstag, att saker man gör också får konsekvenser. 
Att behandla alla människor väl hur de än ser ut, vilken hudfärg eller sexualitet de har. Att människor gör fel men ofta förtjänar en andra chans. 
Men också att våga stå upp för det man tror på och kunna säga ifrån när det behövs, att ens egen självbild och självförtroende är precis vad man själv gör det till. 

Kan jag ge honom allt detta som jag fått då kommer jag skatta mig lycklig som förälder. 
(Behöver inte ens skriva att Wille kommer lära sig att killar och tjejer är exakt lika mycket värda) och skulle vi misslyckas med detta har han en moster som kommer kunna sätta honom på plats 😘

Min mamma är en kvinna som får för sig att göra En svensk klassiker när hon är 56 år. Som spelar seriespel i basket tills hon är 50 år. 
En person som alltid tar hand om andra och anser att alla barn i världen är "våra" att ta hand om och se till att dom har det bra. 

Att kärlek till min fina mamma idag ❤️ utan henne vore vi alla lite mer vilsna.  (null)
(null)

(null)

(null)


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress