30 augusti 2018

Nattamma

Allmänt

Har bestämt mig för att sluta nattamma, se om det gör att vi får bättre sömn på nätterna. 
Ska börja 15/9, bara så jag får lite tid att ställa mig in på det (hej Planerare) kommer säkert börja tjuta ändå. 
Kim tycker jag är helknäpp som inte kan sluta typ imorgonkväll (helst nu) men det gååååår inte. Så är det med det 🤨🧐

Men något måste göras åt sömnen nu, jag har  inte sovit mer än två timmar i rad på snart ett år..... 
Wille går just nu och lägger sig mellan 19-20 och innan Kim och jag lägger oss vid 22-33 tiden har Wille redan vaknat mellan 3-4 gånger. Ibland somnar han om lätt och ibland tar det en stund. Han använder mig mer som napp än som "föda" 

Någon här som vill dela med sig av hur ni slutade nattamma? Tar tacksamt emot alla knep 🙏🏼
God natt från trötta morsan  (null)

Anonym

Hade likadant med sonen, han vaknade heeela tiden, och sov 20 min åt gången på dagarna.. han använde mig som napp och ibland funkade inte ens det för att få han att somna om. Vi gjorde inget direkt för att han skulle avvänja sig.. vi hade välling redo på natten att ge honom men det höll vi på med i knappt 2 månader.. han var nog redo själv att sluta för efter det sen sover han hela nätterna :)

Svar: Åh vad skönt att höra! Jag fasar lite för hur ledsen Wille kommer bli men håller alla tummar och tår för att det går snabbt!
linagillman.blogg.se

Malin

Prata med din BVC sköterska. Man kan få tips och tom få råd av en terapeut oxå tror jag..? Eller vad det va..

Svar: Kan man? Det ska jag fråga om! Tack! :)
linagillman.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress