16 augusti 2018

Närhet

Bebis Åsiktsmaskin

Det här med att Wille behöver väldigt mycket
närhet, får spunk ibland på föräldrar som
säger att det är vi som skapar dem till det behovet.......William älskar och känner sig tryggast när han sover bredvid någon av oss, han vaknar till ibland bara för att känna efter så vi ligger kvar. 
Det är inget beteende jag lärt honom? 
Likväl som det finns bebisar som vill sova ensamma och sover bäst i fred. 

Den "berömda" fem minuters regeln tycker jag personligen är hemsk och komma aldrig att utövas i vårat hem. 
Om han skriker på kvällen är det för att han vill ha närhet och trygghet och det är vad jag som förälder ska ge honom. Han skriker ju av en anledning? Inte för att han vill vara elak.... och att låta honom skrika och somna med den känslan att det inte spelar någon roll vad jag gör för det kommer ändå ingen och tröstar mig. 
Nej! Får ont i magen av att bara tänka på det. 

Så länge han behöver tryggheten av mig i form av närhet kommer han få det! Finns inget barn i världen som farit illa av att få för mycket närhet och inget man kan skämma bort ett barn med 💙 (null)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress