Tar mig tillbaka till träningen i fredags tror jag det var. Ställer mig på den där jäkla stepmaskinen i 15 minuter för att värma upp (stod 30min förut med låter lite som en döende get om jag försöker mig på det nu) Det är bara jag och två killar och en äldre kvinna till på gymmet.
In kommer tre stycken tjejer till, skulle chansa på att de är i 18-20 års åldern. De börjar gå på rullbanden som är en liten bit bort. 
 
Märker att de börjar småkolla på mig och antar att de ser min mage och då börjar de genast tisslas, tasslas och småskratta åt mig. De både säger mitt namn till varandra och sådär tjejblänger (alla tjejer förstår blicken) ....
En mikroskopisk del i mig ville gå in till omklädningsrummet byta om och åka hem, och hade detta hänt för 1 år sedan hade jag också fullföljt den lilla del i mig som kände så. 
Men så i helvete heller att jag tänker gå in till omklädningsrummet fälla en tår och strunta i resten av mitt träningspass för att tre tjejer anser att jag ser rolig ut?! 
Jag vet att mina rutor är borta och att mina träningstights inte sitter optimalt längre men det är ju för att det ligger en 25cm lång bebis i min mage! Som jag svettas på stepmaskinen med, kör pull-ups med, springer intervaller med, och lyfter skrot precis som vanligt med. 
Och inte står jag och skrattar för att jag gör det längre, hårdare eller tyngre än dom? 
Blev mer en sporre att köra det där träningspasset ännu bättre, och när jag 45 minuter senare är klar går jag förbi de tre tjejerna med det största leende jag äger. 
För håret ser ut som en blötkatt efter alla intervaller och linnet har inte en enda torr fläck på sig. Och jag har garanterat låtit som en döende get när jag slitit för att få det så tjusigt. Men är också så jäkla nöjd. 
 
För jag förtjänar inte tissel, tassel och småflin bara för att jag tränar med magen i vädret i mina liite för små tights. Jag förtjänar en fucking jäkla medalj (och en tårtbit).  
Satte mig framför spegeln för att stretcha och ler då jag ser ut och känner mig som en blandning mellan Buddha och Michelingubben när jag kollar upp. Och då blir leendet om möjligt ännu lite större <3 
 
Jennifer Queen

Nej sådant förtjänar du inte! Ingen förtjänar sådant!!

Svar: Eller hur ! Varken med eller utan mage <3
linagillman.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress