31 mars 2017

Dubbelknut

Känslan

Alltid när jag ser på film eller en serie och det är en förälder som går bort på sjukhus. Så kommer alla känslor tillbaka från natten då pappa gick bort. 
Man skyddar sig ganska bra på dagarna från dom, men just att se på tv när andra barn förlorar en förälder. Det går inte att beskriva känslorna som krockar tillbaka mot dig. 
Man känner deras sorg så nära och så verkligt att det känns som allt händer igen. Och det är en fruktansvärd känslan att få tillbaka. 
Man vill inte vara med om det eller ha det nära inpå livet, allt gör bara så ont. Till och med att andas är tungt. 
Det gör att när man känner med människor på tv så blir det inte bara deras eller min känsla, det blir vår sorg.
Som att jag känner igen allt det de går igenom och tyvärr har framför sig, det är så
nära att hjärtat slår dubbelknut när jag ser det. 
Även om det kanske blir lite lättare med tiden så är jag tveksam om det någonsin kommer bli ett hjärta utan knut på. 

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress