30 juni 2017

Halvdör

Bebis

Imorse var vi hos barnmorskan och allt såg bra ut, blodtryck, sockret och vikten såg helt normalt ut. Det enda var att magen låg lite under normalstorlek, nästan så man blir lite "offended" och tänker ehhh ser du inte hur STOR den är kvinna 8O ! 
Men höll det för mig själv ;) Fortfarande frågor om hur man känner inför förlossningen och kan inte svara mer ärligt än jag gör, att jag inte har en aning om vad jag vill eller hur jag kommer känna. 
Tror att jag/vi kommer gå på en föreläsning på sjukhuset iallafall där barnmorskor prata om olika förlossningar, händelser och skeden. Kanske man blir lite klokare, har också funderat på en profylaxkurs då det inte kan vara fel att lära sig andas men Kim tänker lite tvärtom att "hur svårt kan det vara att andas" Lite olika synsätt där ;) 
En annan sak är att jag MÅSTE dra ner på tempo ett tag nu, känner att jag är helt slut på kvällarna och vill/orkar inte göra någonting alls känns det som. Igår när vi var på ridning och direkt efter på fotbollen plus att Kim jobbade till 22 gör att jag "halvdör" i soffan istället för att duscha och gå till sängs direkt.
Det får jag bli bättre på! 
Andra praktiska frågor får vi snart börja fundera på, hur/vart barnen ska vara om förlossningen "kommer" på vår vecka. m,m. 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress