Det här med att vi tog reda på om bebis var en flicka eller pojke i Stockholm har varit lite av en åsiktsdebatt när man träffar människor. Några tycker det är helt rätt, några att det är fruktansvärt och några att man får göra precis som man vill. Jag tillhör absolut den sista gruppen där jag varken anser att det är rätt eller fel utan att mamman och pappan får bestämma helt själv hur de vill göra.
Och när jag träffar på människor som säger "det hade jag minsann aldrig gjort" kan jag inte mer än svara att "vilken tur då att det inte är ditt barn och beslut" 
Eller om vi fick reda på om det är en flicka eller pojke att vi inte får gå ut med det för att denna person i sitt fall verkligen inte vill veta....
Svaret på det är att då är det nog bäst man tar bort mig på sociala medier, sluta läsa min blogg och inte pratar med någon i min närhet tills bebis är född. För jag tänker inte hålla inne med en sak som jag vill berätta, och jag blir lite rädd ibland hur man öppet kan kritisera ett beslut som detta? Det är ju VÅRAT beslut som föräldrar till denna bebis att bestämma, inte någon annans. 

För alla som missat så är det en superaktiv pojke som ligger i magen och väntar på att få komma ut till oss <3 Och jag hoppas innerligt att det inte ska behöva bli en liten åsiktsdebatt om varje litet beslut man väljer att ta. När det kommer till andra föräldrar....Jag vill inte behöva och kommer inte vakta min tunga när det kommer till försvara beslut Kim och jag tar, kommer heller inte nedvärdera dom som väljer att inte göra likadan så länge det inte skadar ett barn.
 
Eller att jag skrev för längesedan att jag "hoppades" på att det skulle vara en flicka, det betyder inte att jag är besviken för att det är en pojke!? Och jag skulle inte vilja byta bort honom för allt i världen.......<3 Det jag vill är att han och vi kommer må bra efter förlossningen, att han är frisk och välmående för det är de enda som betyder något! <3 
 
AK

Tycker det är sjukt att folk väljer att kolla upp kön för det gick minsann inte att göra förr i tiden och då klarade sig föräldrarna bra ändå. Stackars barn!

Svar: Jag tycker det är sjukt att man 2017 inte kan få göra ett extra ultraljud utan att bli ifrågasatt och stämplad som en dålig förälder. Förr i tiden fanns inte internet och det verkar du klara av att använda idag, gör det dig till en dålig människa? Finns mycket man inte kunde göra förr som vi gör idag. Föreslår att du lära dig leva med ;)
linagillman.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress